Mästarnas Mästare -säsong 2


Andra säsongen av mästarnas mästare har nu pågått i några veckor, och det är väl egentligen först nu som jag börjar släppa förra säsongen. Hittills har jag liksom jämfört allt med förra året och så, typ att det var mycket roligare deltagare då, de hade ett finare hus osv... Nu har jag insett att förra säsongen var förra säsongen, denna säsongen är denna säsongen. Punkt. Årets hus är inte alls sämre än förra årets (har heller inget minne av att förra årets hus hade pool? uppgradering på badfronten alltså), årets deltagare är inte alls tråkigare än förra årets, nu när man "lärt känna dem" lite. Men det är klart, Thomas Wassberg hade gärna fått vara med igen, det är inte riktigt detsamma utan honom.

Om SVT strävar efter att höja dokusåpa-faktorn på programmet så får jag nog påstå att de lyckats ganska bra. Bara en sån sak som att placera Patrik Sjöberg och Stefan Holm i samma hus under ett antal tävlingsveckor, babababam -som upplagt för intriger! (+10 p) Eller inte. För Holm är ju så sympatisk, så man kan liksom ite bli arg på honom. (-5 p) Sen har han alltid väldigt sakliga och bra argument i diskussionerna med Sjöberg och hetsar inte upp sig så det blir liksom inga bråk ändå, hur mycket sjöberg än försöker. (-5 p igen, tot +-0 so far)

För försöker, det gör han verkligen. HERREGUD, hur kan en så vidrig människa existera överhuvudtaget? Är det evolutionsmässigt möjligt? (publiken har fått ett irritationsobjekt, +10 p). Att de andra deltagarna inte bara stryper honom är ju ett under (DET hade varit bra tv!). Om man inte har sett mästarnas mästare, borde man definitivt gå in och kolla på svt play, varje avsnitt är liksom som ett enda långt frosseri i Sjöbergs idioti.
-Det är svårt at vara ödmjuk när man är bäst. (vänta lite nu... Har Sjöberg blivit immun en enda gång? Nej. Har han kommit sist? Ja. Två gånger.)
-Ja jag är jävligt bra på kinashack faktiskt. (Hm, vem kom SIST i kinaschacket? och sist även totalt?)
-I min bok så är doping fusk, och det är inget som jag accepterar. (Hm, hur var det nu, VEM var det som åkte dit för kokaininnehav under EM-festen 2006? Alltså doping=inte ok men knark=ok? Jag får inte ihop den ekvationen riktigt) 
Inför kvällens nattduell:
-Har ni packat era väskor?
-Nej, jag skall ju komma tillbaka ikväll. (vilket han också gjorde, men fruktansvärt äcklig attityd.)
Efter nattduellen:
-Det börjar änna bli för lätt det här, jag skall nog göra det sittande nästa gång.

Alltså Patrik Sjöberg kläcker ur sig så mycket puckade grejer, jag kan icke räkna dem alla...
Jag blir galen! (+5 p till) Borde man inte kunna diskvalificeras på grund av allmän vidrighet?

Idag var det Tomas Gustafsson som blev utslagen i nattduellen, vilket jag tycker var väldigt synd. Han hade potential att bli årets Wassberg, så ödmjuk och trevlig på alla sätt och vis. Han skulle vunnit några nattdueller bara så hade han kunnat koras till Wassberg 2010.

Just det! En sak till: I kvällens avsnitt bildade Catrin Nilsmark och Louise Karlsson en pakt, eftersom de är de enda tjejerna som är kvar. Dokusåpapoäng igen! (+5 p, totalt 20 p)

För att sammanfatta det hela: Patrik Sjöberg är dum i huvudet, och SVT har såpat till dokusåpan mästarnas mästare en aning.



Nu är de här kvar....

bild från svt.se



Jag väntar med spänning på att det skall bli tisdag igen.


Kommentarer
Postat av: hannu

haha ok.

jag måste nog erkänna att jag tycker det är lite kul med patrik sjöberg! men du har ju din poäng..

2010-02-11 @ 09:53:32
URL: http://tingetangel.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha! Sällan att du följer det i år igen ;D haha! Puss på dig!

Hittade en liten artikel, om du inte redan läst den.



http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.1842988/krismoten-om-patrik-sjoberg



Sympatisk kille, den där Patrik Sjöberg! :/

2010-02-18 @ 15:53:16
URL: http://maha.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0