Nattduell igen...

I tisdags meddelades ju som bekant den kungliga förlovningen, som tog all fokus med extra tv-sändningar varje halvtimme HELA DAGEN, vilket ledde till att andra program flyttades om och jag helt och hållet missade mästarnas mästare. Jag säger bara thank god för svt play! Såg tisdagens avsnitt nu nyss, och det var en mycket jämn kamp mellan Malin Moström och Per Elofsson i toppen (som moström tillslut vann), medan Thomas Wassberg hade problem med sitt knä och hamnade sist. Han hamnade alltså i nattduell igen, för tredje veckan i rad men den här gången fick han välja motståndare själv och han valde.... Per Elofsson. Ett bra val tycker jag, då jag gillar tänket som Ara Abrahamian började med om att man ska välja motståndare som är så jämbördiga som möjligt, och vad skulle då Wassberg välja om inte en annan längdskidåkare? Thomas Wassberg, nattduellskungen (även kallad nattduellsskräcken) mot Per Elofsson, som aldrig varit i en nattduell av den enkla anledningen att han presterat väldigt bra på övriga tävlingar och blivit immun flera gånger, en riktig rysare...
Och jämnt blev det, otroligt jämnt. Bara några millimeter mellan vinst och förlust. Till Elofssons fördel.


Mästaren har fallit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0