Livet


En arbetskamrat till mig som för tillfället är och säsongar i Verbier lade nyss upp detta på sin facebook:

"Innan alla hör det ryktesvägen: Igår begravdes jag i en lavin. Jag låg med huvudet två meter under snön. Tack vare framförallt insatsen av ***** men även andra så hade jag fria luftvägar redan efter fyra minuter. Förutom chocken mår jag ok, och jag är oändligt tacksam till dem som räddade mitt liv. Jag mår bra och vill hälsa till alla jag känner att jag tycker om er och att det känns underbart att leva!"


Det är läskigt när man slås av livets skörhet, och sådana här saker kommer så nära. Plötsligt får man en helt annan förståelse för att vi inte är odödliga, och hur lite det kan vara som gör skillnaden på liv och död. Jag är helt skakis. Tänker även på alla dem som inte haft samma tur som min vän, och alla deras anhöriga. Men shit vad stort det blir då, svårt att greppa.

Men min vän lever. Och vi ska jobba ihop i sommar igen. Och han har lovat att hålla sig i pisterna ett tag. Han lever.

Länge leve livet!

Kommentarer
Postat av: ellinor

Tack för odlingstipsen, det var ungefär så jag kände också så då kör jag på det. :D

2011-03-15 @ 19:57:25
URL: http://ellieotts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0